dimecres, 27 d’octubre del 2010

Sin noticias de Gurb

Aquesta setmana he passat uns dies a Girona i aprofitant l'insomni d'un parell de nits m'he llegit aquesta novel·la curta i satírica de Eduardo Mendoza. El llibre va sorgir del compendi de relats curts que l'autor escrivia per un diari de gran tirada i que aquí es recollen en una novel·la curta, tinguent tant d'èxit que ha estat traduïda a molts idiomes. És una novel·la sense grans pretensions que explica la història d'un extraterrestre que busca el seu company perdut en la Barcelona pre-olímpica. És prou recomanable com a distracció per un parell de tardes, et permet evadir-te parcialment dins d'aquest seguit d'anècodotes ridícules que puntualment t'arraquen una rialla. Si classifiquéssim les novel·les com a deficient, suficient, correcta, notable, excel·lent i obra mestra, aquesta la posaria en la categoria 'correcta'.

1 comentari:

  1. Nova entrega del blog!!!! M'encanta!!

    Vaig llegir Sin noticias de Gurb fa 5 anys, i tot i que ja no me'n recordo massa, vaig a donar la meva opinió:

    En general les noveles còmiques a mi no m'agraden, no sé per què no em fan riure. No n'he llegit masses perque sempre em passa el mateix, però amb aquesta em van dir que era diferent, que em faria gràcia... i no. M'ha passat com amb les altres. Considero que és una manca meva i per tant no puc considerar prou bé aquest llibre, que com molt bé insinues, només busca la rialla del lector, i com que amb mi no la troba... doncs no el puc aprovar.
    Per dir alguna cosa més concreta, potser al ser de la Barcelona pre-olímpica i parlar de l'actualitat del moment el trobo una miqueta passat de moda...

    Ja que hi sóc, aprofitaré per posar un llibre que SI em va aconseguir fer riure (i de moment és l'únic!): "Un trabajo muy sucio" de Christopher Moore. És humor negre, amb la mort de protagonista. Em queda pendent tornar a llegir un altre llibre d'aquest autor.

    P.D: M'agrada molt la classificació!! La hem d'oficialitzar! Només un apunt... Podem afegir el "Molt deficient"?
    Les meves crítiques:
    Frankenstein - Suficient
    Sin Noticias de Gurb (Sóc conscient que és una opinió moooolt personal) - Deficient

    ResponElimina