dissabte, 25 d’abril del 2020

Ética para Amador

Arrel d’un article que el seu fill va publicar a eldiario.es, em vaig enrecordar d’aquest llibre i vaig tenir ganar de llegir-lo, perquè em motiven els temes filosòfics i perquè sempre està bé conèixer els autors propers. Poques vegades he tingut una sensació tan clara de que m’havia equivocat. És un llibre per adolescents però només per adolescents, m’atreviria a dir. Hi ha llibres per adolescents que poden llegir els adults i treure’n coses. És, no obstant, difícil treure massa res d’aquest llibre si comptes amb uns quants anys a l’esquena i has llegit altres llibres que conviden a pensar. Apart, el llibre té 20 anys i es nota una mica. Com diu Fernando Savater a l’epíleg, no és que la ètica hagi canviat massa en els darrers anys, però la societat sí que ho ha fet. Li poso un suficient però essent conscient que no sóc jo qui hauria de jutjar o puntuar aquest llibre sinó algú que formi part del públic al que estava destinat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada