dijous, 28 d’abril del 2011

La mecànica del cor


Aquesta petita novel·la me la van regalar per Nadal a la feina: Amb una portada per nens, com de dibuixos animats, acompanyada d'una sinopsi molt atraient, però també de caire infantil... I jo pensant: S'ha de llegir de tot! Amb el que em va agradar Harry Potter, segur que pots amb aquest!

Mathias Malthieu (l'autor) ens relata la història d'un noi nascut a la nit més freda de la història, motiu pel qual se li va congelar el cor i se li va substituir per un rellotge de fusta. Amb aquest cor artificial però, el protagonista haurà de seguir 3 normes perque el cor no es trenqui i per tant, pugui sobreviure:
1-No toquis les agulles
2- Domina la ràbia
3- No t'enamoris mai

A partir d'aquesta premisa tant atraient l'autor ens porta per una novel·la curta (altre cop, només 168 pàgines) romàntica però trepidant; amb un caire infantil, però que no se n'està de mostrar escenes amb cruesa; Aconsegueix sumar una narració excel·lent amb una escriptura majestuosa... que no deixa de ser infantiloide (entra dintre dels escriptors-narradors, per més informació, llegir comentaris d'Ana Karenina), i un final que pot agradar més o menys, però no deixarà indiferent.

En el tema defectes tots són molt subjectius, en conec més d'un/a que no li agradarà el final (per mi personalment li dona certa gràcia al llibre). Jo en canvi em queixo (a risc de fer-me reiteratiu...) que el trobo curt, i bé, com a bon representant del sexe masculí, les novel·les amb tocs tant romàntics com aquesta no són el meu fort.
Qualificació final: Notable

3 comentaris:

  1. Pel que dius semblaque la novel·la sigui més correcta que notable, però sovint tendim a criticar més que no pas a elogiar, així que m'ho prendre al peu de la lletra!

    ResponElimina
  2. Ara estic llegint la crítica i tens raó, sembla més de correcta. diguem que és un Notable tirant a correcte. Què em fa dir-li notable que no he dit?
    1-Enganxa, cosa com ja hem comentat, és imprescindible
    2-Està molt ben escrita: Quan parlo de llenguatge infantiloide ho poso com a cosa positiva, ja que ho sap mesclar molt bé amb metàfores rebuscades. La dicotomia infantil - adulta del llibre m'agrada
    3-El final (i fins aqui puc llegir) i reitero, sé que molta gent no estaria d'acord amb mi...
    De fet lo únic negatiu de la novel·la és que és curta i romàntica... Temes totalment subjectius, no podia posar-li un correcte sabent això

    ResponElimina