dilluns, 23 de maig del 2011

La crisis ninja y otros misterios de la economía actual


Toca economia.

I mira que jo d'economia no hi entenc ni un rave... De fet per això em vaig posar a llegir aquest llibre: Per entendre'n una mica més.

Leopoldo Abadia és un home jubilat benestant amb 38 néts (!) que ha passat aquest últims anys intentant entendre com va començar la crisi, i ara que ja ho ha entès ho explica en conferències, entrevistes, pàgines webs... i en aquest llibre.

La fita més important que aconsegueix és que una persona absolutament nul·la per l'economia com jo, sigui capaç d'entendre el perquè comença la crisi econòmica, com es desenvolupa i com arriba fins a nosaltres. També proposa maneres de com a mínim, no empitjorar-la, perquè ell, com tothom, no té la solució de la crisi...

Prefereixo no ficar-me en crítica de continguts. Només pensar en explicar de què va, em fa venir mal de cap... Però suposo que el que diu és encertat ja que m'he ficat en un parell de forums sobre el tema i sembla que majoritàriament li dónen la raó.

Del que si que parlaré és de la forma: S'ha d'entendre que l'autor no és un novel·lista i que escriu com sap, però tot i això té un to paternalista que potser al principi fa gràcia, però poc a poc va fent ràbia. Si això s'hi suma que el llibre és un xic repetitiu i que la temàtica no és precisament la meva preferida... personalment he acabant odiant el llibre, esperava acabar-lo d'una punyetera vegada. Té nassos la cosa, se m'ha fet llarg un llibre de 200 pàgines!

Es fa difícil de puntuar: Per continguts seria un notable, per forma un molt deficient... Posem-li un sufi

3 comentaris:

  1. Per entendre més bé els seus continguts: http://www.youtube.com/watch?v=lU-j2mIwOpE
    L'autor va anar a en Buenafente, i allà s'entén molt bé!

    ResponElimina
  2. N'havia sentit parlar però no havia vist els vídeos de Buenafuente ni res. No és el típic llibre que llegiria, però com que tampoc sé res de tema potser m'animo a provar-lo!

    ResponElimina
  3. Carai quina casualitat!
    Avui sortint de treballar he posat RAC1 i m'he trobat una entrevista a Xavier Sala Martín, economista, exdirectiu del Barça i independentista (un clàssic de RAC1) i ha parlat del tema... Diu que la teoria d'Abadia és bona... per USA, però a Espanya la crisi és una altra que no té res a veure. Si el vols escoltar, busca la franja de RAC1 d'avui 24-5-11 de 17 a 18h

    ResponElimina