dissabte, 16 de gener del 2021

The Foundation (II i III)

    

Fa uns mesos em vaig llegir la primera novel·la de la sèrie de ‘The Foundation d’Isaac Asimov i vaig explicar que m’havia decepcionat. Finalment he acabat la primer trilogia i ha millorat la meva opinió de les novel·les. A diferència de les novel·les anteriors, aquest cop la trama m’ha semblat més interessant i ha explotat més la originalitat de la història que ens proposa. La idea del personatge ‘The Mule’ dóna molt de joc durant el segon llibre i en el tercer llibre aconsegueix lligar tota la història d’una manera més rodona. És cert, com ja em va avisar l’Albert, que una novel·la sola no és suficient per jutjar l’obra d’Asimov i en global la catalogo de notable. No obstant, continuo pensant que la triologia de Cixin Liu és una millor obra de ciència ficció. No estic segur que llegeixi més narrativa d’Asimov i si ho faig serà d’aquí molt de temps, apart, tinc dos clàssics més de ciència ficció pendents de llegir. El que és segur és que no tardaré gaire a explorar la faceta de divulgador d’Asimov. El llibre ‘Atom’ ja està esperant-me a les meves prestatgeries.

PS/ És un report curt perquè honestament ja fa força que les vaig acabar i he oblidat ja els petits detalls de les novel·les.

 



4 comentaris:

  1. Pel que me n'has anat dient, trobo que l'has puntuat massa alt. A mi em va agradar molt, però em costa recordar-lo... fa gairebé 20 anys que els vaig llegir.
    Report curt, comentari curt ;-)

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Hehehehe, un amic que també llegeix molt, en JuanMa, diu que Asimov és una lectura més aviat per adolescents. O diguem-ho d'una altra manera: que la disfrutes més a l'adolescència. M'ho crec. I sobre la puntuació, em semblava que si abans li havia posat un "correcte" i ara m'havia agradat més havia de pujar la puntuació, i per això el "notable", però si vols, li puc posar un "correcte alt" :-)

    ResponElimina
  4. Potser per això em va agradar, perquè el vaig llegir quasi-adolescent. Potser hauria de fer una relectura. M'ho pensaré.

    ResponElimina