dissabte, 23 de gener del 2021

El silenci de les vinyes


El maig de l’any passat va llegir ‘La Bodega’ de Noah Gordon i vaig quedar molt decepcionat. Esperava molt més d’un escriptor de bestsellers que recreava un moment de la història d’Espanya (la mort del general Prim) a Catalunya i ho feia a través del món de vi. No és que fos un llibre mal escrit o tingués una història mal plantejada, però era una trama que tenia molt més de potencial i es va quedar en peix bullit. Després de llegir la meva ressenya, en Jordi Poater em va recomanar aquest llibre: ‘El Silenci de les vinyes’ de Gisela Pou. Pou és escriptora i guionista de televisió i ha participat, d’entre d’altres, a les conegudes telenovel·les ‘Ventdelpla’ i ‘El cor de la ciutat’. 

Vaig guardar el llibre per les vacances de Nadal i me’l vaig llegir en una setmana. M’ha agradat. És un llibre senzill però captivador que explica una història molt ben lligada on la protagonista és la matriarca d’una família de productors de cava al Penedés. Tot gira al voltant del vinya i la producció del cava, que serveixen per explicar una complexa trama familiar amb personatges força elaborats. Volia un llibre amè, entretingut i que parlés sobre el món del vi i aquest llibre m’ho ha donat. Apart, llegeixo poc en català (només dos llibres aquest any) i poquíssim d’escriptors catalans. Li poso un notable.

1 comentari:

  1. No l'encertes amb els culebrots catalans... El que expliques és igual que Nissaga de Poder! Hi ha algú de la saga dels Monsolís??
    Ok, me l'apunto, però no és una temàtica que m'entri massa...

    ResponElimina